Selasa, 23 Jun 2015

Kelebihan kurma sebagai ramuan utama Qaseh Gold

Assalamualaikum dan selamat pagi.Masa sahur jangan lupa minum Qaseh Gold Adinda ye. InsyaAllah untuk bekalan tenaga sepanjang hari. Tau tak kandungan utama kebanyakan produk jenama Qaseh Gold terdiri daripada kurma dan madu? Dalam Qaseh junior, Qaseh kekanda dan Qaseh Adinda, Qaseh premier dan yang terbaru Qaseh Gojes memang kurma adalah ramuan utama.Apa kelebihan kurma sebagai ramuan utama Qaseh Gold?

Banyak sangat kelebihan buah kurma ni.Sebab itu, sebenarnya Qaseh Gold adalah pilihan yang terbaik bagi anda jika anda penggemar kurma.Jadi, jom kita lihat antara kelebihan kurma sebagai ramuan utama Qaseh Gold

KURMA YANG ISTIMEWA SEBAGAI RAMUAN UTAMA QASEH GOLD

Kurma sangat KAYA DENGAN GULA SEMULAJADI untuk membekalkan tenaga fizikal dan minda. Bahkan kandungan gula ringkas atau monosakarida yang tinggi lebih daripada buah pisang boleh memberi tenaga segera.

Kurma juga sangat TINGGI dengan SERAT.  Bahkan kurma sangat kaya dengan serat yang tinggi dan sangat membantu pelawasan. Bagi yang menghadapi masalah sembelit teruk, pemakanan kurma secara konsisten membantu mengatasi masalah sembelit. 

Kurma juga sangat membantu WANITA MENGANDUNG untuk bekalan tenaga, menghilangkan keletihan, stress dan mengatasi jangkitan sepanjang kehamilan. Bahkan dikatakan amalan memakan kurma sebelum melahirkan bayi akan memudahkan ibu untuk bersalin. 

Kurma juga sangat kaya dengan mineral Kalium yang sangat membantu dalam memastikan denyutan jantung yang sekata, pergerakan otot yang baik iaitu proses pengecutan dan pengembangan otot serta memastikan tekanan jantung stabil. Bahkan Kalium juga membantu menguatkan salur darah sekitar jantung bagi mengatasi tekanan darah. Ini sekaligus membantu mengurangkan dan mengatasi masalah penyakit stroke.

Kandungan  VITAMIN juga sangat TINGGI di dalam kurma seperti Vitamin A, B, C dan E sebenarnya membantu mengatasi masalah kulit kering, rabun malam, membantu perkembangan sel darah merah dan menguatkan fungsi tulang dan gigi kita.

Dengan semua keistimewaan yang ada pada kurma, saya yakin kurma adalah pilihan terbaik untuk kita semua. Kurma bukan setakat pemanis semasa berbuka puasa sahaja tau. Jom kita amalkan kurma setiap hari. Atau kalau anda nak lebih mudah, dapatkan Qaseh Gold untuk mendapat manfaat kurma.

SESUDU QASEH GOLD = SEBIJI KURMA

Untuk mendapatkan produk Qaseh Gold, boleh hubungi tini seperti di bawah ye.

KARTINI BINTI JUSOH
014-2907448 (CALL/SMS/WHATSAPP)

U27/0225-606

https://www.facebook.com/tini.kartini.140

myself140383@yahoo.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan