Jumaat, 26 Jun 2015

TIPS UNTUK KEKAL BERTENAGA SEPANJANG HARI WALAUPUN PUASA

Jam dah bergerak ke pukul 11.00 malam. Sebenarnya tini baru je bangun dari terlelap tadi. Selepas selesai terawikh yang tini lakukan sendirian, Al Quran dicapai dan bacaan diteruskan untuk malam ke sepuluh ramadhan. Sekejapnya masa berlalu. Dah nak masuk 10 hari kita berpuasa. Alhamdulillah..seronok bila anak-anak saling membantu dalam menguruskan rumah. Maklum lah anak-anak pun berpuasa, memang tak bertenaga sangat untuk berkemas di siang hari agaknya. Untuk meneruskan baki berpuasa ni, tini nak share kan sedikit tips yang boleh membantu mengekalkan badan kita sentiasa bertenaga.

Apa tips sesuai untuk kita kekal bertenaga sepanjang hari?

# REHAT YANG CUKUP DI MALAM  HARI.
saya tau untuk kaum ibu, tiada istilah berehat pun. Berehat bagi ibu ialah mengemas dan mengemas sehingga mata kita berpuas hati.hihi. Tini pun sama lah. Dah namanya perempuan. Untuk itu, ibu-ibu disiplinkan diri untuk tidur awal sebelum jam 12 tengah malam.Tidur awal ni memang membantu menghilangkan penat melampau di siang hari.

# MUNAJAT BERSAMA PENCIPTA..
Dah tidur awalkan? Jadi pastikan rehat yang cukup memudahkan kita untuk bangun di awal pagi. Biasakan diri untuk bangun pagi dan menunaikan solat sunat untuk mengadu segala masalah demi kebahagiaan keluarga kita kan?

Perbanyakkan doa kita agar perjalanan hidup kita lebih lancar. Munajat, berdoa dan merintih adalah senjata terbaik untuk mengubat hati kita sendiri, Minta lah agar Allah anugerahkan kekuatan untuk kita laksanakan tanggungjawab kita pada suami, anak, dan untuk Allah juga.

# SAHUR RINGKAS YANG MELENGKAPKAN KEPERLUAN TUBUH

Kalau tini, makin banyak tini makan pada waktu sahur, makin cepat lah badan letih semasa berpuasa nanti. Jangan biasakan diri untuk makan  makanan yang  berat. Ambil makanan tu sekadarnya untuk alas perut. Bagi tini sendiri, tini akan ambil nasi segenggam je sebab dah tau badan tini cepat letih jika makn nasi sampai kenyang. Elok sangat kalau semasa berbuka puasa dan bersahur kita ambil tamar atau kurma. Kurma ni boleh memberikan tenaga segera.

# SUPPLEMENT UNTUK TAMBAH TENAGA

Jangan lupa untuk ambil suplemen ye. Suplemen bukan ubat untuk merawat tetapi suplemen untuk "top up"  tenaga kita.  Ramai di antara kita lebih rela membeli satu beg tangan berharga ratusan tetapi duit untuk suplemen diabaikan begitu je. Sebagai pengguna yang bijak, kita beli suplemen untuk top up semua mineral yang hilang sepanjang hari.Kekurangan mineral dan zat dari dalam tubuh boleh menyebabkan badan kita semakin lemah.Qaseh Gold menawarkan dua produk yang paling sesuai untuk menjadikan kita kembali sihat

Untuk memastikan kita sentiasa bertenaga tini galakkan anda untuk mengamalkan Qaseh Gold Adinda dan sole. Jika lelaki, boleh jugak gantikan Qaseh Adinda dengan Kekanda. Sole adalah larutan daripada garam bukit yang kaya dengan 84 jenis mineral

Jadi,  untuk anda yang tercari-cari produk yang boleh menambah tenaga, Sole dan Qaseh Adinda boleh hubungi tini seperti di bawah.


KARTINI BINTI JUSOH
013-9924660 (CALL/SMS/WHATSAPP)

U27/0225-606

https://www.facebook.com/tini.kartini.140

myself140383@yahoo.com












Tiada ulasan:

Catat Ulasan