Ahad, 12 Julai 2015

Anak Selesema. Bagaimana Saya mengatasinya

Jumaat lepas, saya dengar Azra dah bernafas tidak seperti biasa. Seolah-olah tersekat dengan sesuatu dalam hidungnya. Jadi saya check dalam hidung mana tau ada hingus yang kering. Ermm..betul tekaan saya. Saya nampak hidung Azra yang dah berhingus kering. Selesema pada anak memang merisaukan saya. Azra bukan anak yang dilahirkan sihat. Dia penghidapa jantung berlubang sejak lahir lagi. Namun saya positif dia boleh membesar dengan sihat tanpa pembedahan. Namun doktor memang ingatkan saya untuk memastikan Azra tidak demam berpanjangan kerana itu boleh membawa kepada masalah jangkitan kuman.Anak saya selesema,saya mesti atasi segera. 

Saya yakin ibu-ibu lain juga sama seperti saya, memang nak anak sentiasa sihat. Anak saya selesema.Bagaimana saya boleh membantu Azra mengatasinya. Bila selesema, dia susah bernafas dan sangat merisaukan bila dadanya dah berombak sebab tak cukup nafas. Dadanya mudah berombak kerana mungkin kebocoran pada jantung menjadikan pengepaman Oksigen dalam darah perlahan dan dia mudah tercungap-cungap.Sebab itu, bila anak selesema saya mesti mengatasinya segera.

Memang sejak mengamalkan Qaseh Junior dengan konsisten saya dah tak perlu berjaga malam untuk menjaga suhu badan Azra yang meningkat. Kalau dulu Azra ni setiap bulan akan demam dan sangat membimbangkan hati ibu ini. Si pesakit jantung berlubang ni kalau dah demam memang akan jadi sanagt slow  dan tidak aktif. Lagi risau jika demamnya tak kebah dalma tempoh tiga hari.

Pengalaman pada MAC yang lepas, di mana Azra menghadapi demam tiba-tiba pada malam harinya sehingga suhu badan naik mencanak-canak dalam tempoh 30 minit. Dah dibawa ke hospital tetapi suhu masih juga naik. Cukuplah sekali pengalaman masa tu, dengan keadaan anak yang lemah, dadanya yang berombak kerana susah untuk bernafas dan hati saya yang dah longlai melihat keadaan Azra sebegitu. Kerana itu saya bertekad untuk mencari sesuatu yang boleh meningkatkan antibodi Azra. 

Saya menemui Qaseh Gold Junior pada usia Azra dah 6 bulan. Sejak itu saya pastikan Azra mengamalkan Qaseh Junior dengan konsisten. Memang dia dah jarang demam, cuma kadang-kadang selesema sikit. Bila dah perasan ada hingus dalam hidung Azra, saya kan cepat bagi Qaseh Junior. Memang Qaseh junior membantu mempercepat pengeringan hingus Azra. 



Inilah Qaseh Gold Junior yang saya amalkan untuk Azra. Hati ibu saya memang sangat bersyukur kerana dipertemukan dnegan Qaseh Junior. Memang sangat serasi Qaseh junior dengan Azra, Alhamdulillh.

Bagaaimana nak dapatkan Qaseh Junior? Saya adalah pengedar sah produk Qaseh Gold. Untuk mendapatkn produk Qaseh Gold yang asli, pastikan anda mendapat kannya daripada pengedar sah seluruh negara. Jika anda berminat untuk mencuba kepada anak anda boleh hubungi saya seperti di bawah. COD boleh dilakukan sekitar Jerantut, Kuala Krau dan Bandar Pusat, Jengka. Pengeposan dilakukan ke seluruh negara.

KARTINI BINTI JUSOH
013 9924660
Fb: Tini Kartini
emel: myself140383@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan