Selasa, 11 Ogos 2015

Kolesterol Tinggi, Pembunuh Senyap

Assalamualaikum dan selamat pagi..

Hari ni duduk bersembang dengan kawan di sekolah tini dan dapat cerita tentang arwah adik iparnya yang meninggal akibat kolesterol yang tinggi. Meninggal masa muda lagi. Belum pun sampai umur 40 tahun. Ye lah dah ajal menjemput, itu memang tak dapat dielak. Cuma bila dengar sebab kematian adalah kerana kolesterol yang tinggi teringat pula yang kita boleh berikhtiar untuk menurunkan paras kolesterol.Betul la kolesterol tinggi adalah pembunuh senyap, memang tak boleh dinafikan lagi.


PUNCA MENINGKATNYA KOLESTEROL DALAM BADAN

Kolesterol dalam badan,sebenarnya adalah lemak yang terhasil dalam hati atau usus. Kolesterol boleh menngkat dengan cara pengambilan makanan yang tidak seimbang. Pengambilan makanan seperti kuning telur, udang, keju, ayam dan daging adalah makanan yang kaya dengan kolesterol. Pengambilan kolesterol yang banyak boleh mendatangkan kemudaratan kepada kita terutamanya kepada bahagian kardiovaskular kita.

Kolesterol akan dibawa melalui darah ke seluruh badan dan akan mengisi bahagian kosong dalam badan terutamanya ke bahagian organ dan tisu yang memerlukan kolesterol. Kolesterol yang berlebihan akan terbentuk di sekitar dinding arteri sekaligus boleh memberi efek kesihatan kepada manusia.

QASEH PREMIER SEBAGAI IKHTIAR



Gambar di atas jelas menunjukkan kandungan utama bagi Qaseh Premier. Premier biasanya kita galakkan kepada mereka yang menghadapi masalah kesihatan yang kronik. Terutamanya kepada golongan 40 an ke atas. Namun demikian jika anda salah seorang yang berdepan dengan masalah kolesterol dan berhajat mengawal kandungan kolesterol dalam badan memang digalakkan sungguh untuk mengamalkan qaseh premier dengan konsisten.

Untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang qaseh premier khas untuk kawalan kolesterol, boleh hubungi saya seperti berikut:

KARTINI BINTI JUSOH
013-9924660 ( SMS/CALL/WHATSAPP)
myself140383@yahoo.com



Tiada ulasan:

Catat Ulasan