Isnin, 17 Ogos 2015

TIPS MENGATASI KULIT KUSAM DENGAN CEPAT

Assalamualaikum..

Masalah kulit kusam bermaksud wajah yang kelihatan pucat, tidak bermaya serta tidak berseri. Walaupun ramai yang tidak menghadapi masalah kulit serius seperti berjerawat atau berparut, namun kulit mereka tetap kelihatan kusam.



PUNCA KULIT KUSAM

1. KURANG TIDUR
amalan tidur yang tidak baik sangat mempengaruhi wajah kita.Tidur tak semestinya lapan jam sehari.Namun, pastikan tidur anda adalah tidur yang berkualiti.Elakkan tidur terlalu lewat.Jika terlalu sibuk sehingga takut untuk tidur maka pastikan anda tidur awal dan bangun awal.Rehatkan minda, diri dan tenangkan fikiran dengan rehat yang berkualiti.

2. KULIT KERING TANPA AIR YANG MENCUKUPI
air kosong membantu peredaran darah dengan baik.Bahkan oksigen juga mudah diangkut melalui darah jika bekalan air kosong diambil dengan banyak. Kandungan oksigen yang terdapat dalam air kosong membantu mengatasi masalah kulit.Seperti yang biasa kita dengar, amalan minum air kosong sekurang-kurangnya 8-12 gelas sehari memang sangat digalakkan.

3. PENAT DAN STRESS MELAMPAU
majoriti daripada kita adalah berkerjaya paling kurang 8 jam sehari. Urusan kerja yang tak pernah habis, nak kejar due date pula untuk setiap tugasan, Disambung pula dengan tugasan di rumah yang tak pernah siap. Urusan anak lagi, suami lagi sampai urusan diri sendiri pun terabai. Kalau macam ni memang penat dan stress setiap hari kan? Tapi stress dan penat yang keterlaluan ni memang punca terbesar untuk masalah kulit kusam ye

TIPS MENGATASI KULIT KUSAM DENGAN CEPAT

1. Senyum seikhlas mungkin.
Senyuman sebenarnya mampu menarik otot muka sekaligus membantu menegangkan bahagian wajah. Senyum seikhlas mungkin maknanya kita membenarkan pergerakan otot muka berlaku dengan relaks dan memberikan ketegangan yang melambatkan garis-garis penuaan. Ini yang selalu mak saya pesan lah

2. Banyakkan air kosong
Ramai yang mengambil remeh untuk memastikan pengambilan air kosong yang cukup untuk badan kita. Sebenarnya pengambilan air kosong yang banyak setiap hari dapat membantu proses detoksofikasi utnuk berlaku dengan lebih baik. Maka toksin akan lebih cepat disingkirkan dari badan. Penyingkiran toksin dari badan membantu penyerapan nutrien dari produk Qaseh berlaku secara optimum. Kesannya, muka lebih sihat, berseri dan bersinar!

3. Senaman
Tanpa kita sedar, senaman membantu pengeluaran peluh dengan cepat. Pengeluaran peluh dari liang roma membantu untuk liang roma ini terbuka dan sekaligus mengelakkan masalah pori tersumbat. Pori tersumbat adalah menjadi punca kepada masalah jerawat di muka. Jadi, rajin-rajinkan diri untuk bersenam supaya kotoran pada liang roma akan dapat dikeluarkan melalui peluah.

4. Tidur berkualiti dan rehat yang mencukupi
Tidak semua orang mempunyai ruang mas untuk tidur selama 8 jam sehari kerana tugas dan tanggungjawab seharian. Apa yang kita tekankan ialah masa rehat dan tidur yang berkualiti. Jika empat jam adalah 4 jam yang memberi rehat dan tidur yang berkualiti, saya yakin 4 jam adalah masa terbaik seseorang untuk berehat. Apa yang penting, beri ruang untuk diri sendiri berehat dan melakukan sesuatu utnuk diri sendiri bagi mengelakkan masalah kepenatan melampau dan stress yang melampau.

Untuk memudahkan anda juga, Produk Qaseh Gold menawarkan Qaseh Gold Gojes untuk memberikan wajah yang sihat, berseri dan bermaya.



Qaseh Gojes terdiri daripada 20 sachet dalam satu kotak. Gojes dihasilkan dalam bentuk cecair kerana nak memudahkan pengguna untuk mengamalkan Gojes. Cara makan, ambil satu sachet sebelum tidur malam dan buka bahagian atas plastik. Lepas tu, tuang ke dalam mulut perlahan-lahan dan habiskan satu sachet tersebut. Ringan dan sangat mudah utnuk dibawa ke mana-mana.

Untuk mendapatkan Qaseh Gojes, pm atau whatsapp tini untuk langkah seterusnya. 

KARTINI BINTI JUSOH
013-9924660
myself140383@yahoo.com


Tiada ulasan:

Catat Ulasan