Sabtu, 24 Oktober 2015

TANDA-TANDA DENGGI UNTUK ANDA SEGERA DAPATKAN RAWATAN

Assalamualaikum..Tanda-tanda demam denggi untuk anda segera dapatkan rawatan!! Ini adalah tajuk pilhan tini malam ini. Pagi tadi semasa tini berada dalam kelas tambahan, group Qaseh kami yang hebat kongsikan satu testimoni best tentang seorang customernya yang menghidap denggi. Hasil istiqamahnya berikhtiar akhirnya keputusan positif diperolehi.

Jom kita lihat dan kenali apakah itu denggi.

APA ITU DENGGI?
Demam denggi ialah satu jangkitan melalui virus dan akan tersebar atau merebak melalui gigitan nyamuk Aedes. Terdapat empat virus yang menyebabkan denggi iaitu DEN 1, DEN 2, DEN 3 dan DEN 4. Seorang pesakit denggi boleh dijangkiti berulang kali sekiranya dia terdedah kepada virus demam denggi.

Ayuh kita kenali beberapa tanda demam denggi untuk anda segera dapatkan rawatan sebelum terlambat.

TANDA DAN SIMPTOM DEMAM DENGGI

1. Biasanya pesakit akan demam selepas 3-14 hari digigit nyamuk.

2. Demam denggi akan menyerang secara mendadak  seperti demam yang disertai dengan sakit-sakit badan yang sangat teruk atau sakit kepala yang sangat kuat dan sakit lain-lain bahagian badan secara mengejut.

3. Demam yang sangat panas sehingga mencecah 41-42 darjah Celcius.

4. Boleh menyebabkan sakit-sakit sendi dan otot bagi orang dewasa dan juga boleh menyebabkan sawan di kalangan kanak-kanak.

5. Timbulnya ruam-ruam selepas demam 4-5 hari

6. Muntah dan hilang selera makan

BAGAIMANA PETUA NAK HILANGKAN DENGGI

1. Sup Ketam
ni yang selalu tini dengar. cari ketam dan masakkan sup ketam untuk pesakit.

2. Jus Daun Betik
Kena ambil daun betik yang dah nampak tua sikit. Pastu renus dan perah utnuk dapatkan air perahannya sahaja. Jus yang sangat pahit ini dikatakan sangat mujarab!

BAGAIMANA QASEH MEMBANTU PESAKIT DEMAM DENGGI



Gabungan Sole dan Qaseh Adinda atau Kekanda telah membantu menambah baik antibodi dalam badan. Sekaligus meningkatkan sistem imun pesakit. Bahkan kandungan Sole yang terdiri daripada 84 mineral serta kandungan Qaseh yang sangat baik membantu menyembuhkan pelbagai punca penyakit. Selain itu kedua-duanya membantu membekalkan nutrien dalam badan yang banyak hilang sejak demam akibat selera makan yang teruk.

Bagi anda yang berminat untuk mencuba Qaseh bagi rawatan denggi, sila hubungi tini seperti di bawah. Oh ye, penghantaran boleh dilakukan di skeitar Jerantut, Kuala Krau dan Bandar Pusat.
Manakala bagi anda yang berada di luar kawasan yang saya nyatakan saya boleh poskan menggunakan pos laju.



KARTINI BINTI JUSOH
KONSULTAN QASEH GOLD
013-9924660 (SMS/WHATSAPP)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan